ترکیبات آب رادیاتور

تولید آب رادیاتور در خانه

قطعا با آب رادیاتور و کاربردهای آن آشنایی دارید که بدنبال تولید آب رادیاتور در خانه هستید. یک آب رادیاتور خوب علاوه بر خاصیت خنک کنندگی باید ویژگی های ضد زنگ و ضد رسوب و ضد جوش بودن را دارا باشد. در ابتدای این مطلب با ترکیبات آب رادیاتور آشنا شده و سپس به روش های تولید آن میپردازیم.

ترکیب آب رادیاتور چیست ؟

آب رادیاتور که به آن مایع خنک کننده هم میگویند مایعی است که داخل رادیاتور ماشین میریزند تا از گرم شدن و افزایش دمای موتور جلوگیری کند .برای درک بهتر ترکیب آب رادیاتور باید بدانید ویژگی اصلی آب رادیاتور ، خنک کنندگی آن است اما برای عملکرد بهتر ویژگی ضد یخ و ضد زنگ بودن هم به آن اضافه میشود . ترکیب اصلی آن شامل  اتیلن، گلیکول، پروپیلن و آب است که محلول ضد زنگ آب رادیاتور و ضد یخ نانو به آن اضافه شده و بهترین آب رادیاتور را تولید میکند .

به آب رادیاتورها معمولن رنگ هم افزوده میشود که رنگ آب رادیاتور ویژگی های خاصی دارد از جمله اینکه این رنگ نباید رسوب کند یا ته نشین شود. در غیر اینصورت این رنگ در سیستم گردش آب رسوب کرده و مشکلاتی را ایجاد میکند. اگر قبلن از آب رادیاتورهای نامرغوب استفاده کرده اید بهتر است یک رسوب زدای نانو در رادیاتور خودروی خود بریزید . حتی اگر همیشه از بهترین آب رادیاتور نانو هم استفاده میکنید بازهم بصورت دوره ای باید در رادیاتور خودرو از رسوب زدا استفاده کنید . فقط توجه داشته باشید از رسوب زدا و ضدیخ بصورت همزمان نباید استفاده کرد.

تهیه آب رادیاتور در منزل

مراحل تولید آب رادیاتور در خانه

اگر به هر دلیلی نیاز داشتید در منزل خودتان آب رادیاتور تولید کنید پس ادامه این مطلب را با دقت بخوانید. پایه اصلی آب رادیاتور ، آب است . اگر در منزل دستگاه تصفیه آب دارید که چه بهتر ، در صورتی که از آب لوله کشی استفاه میکنید هم مشکلی نیست . در ابتدا چندین بار آب را بجوشانید . سپس آب را در قابلمه در دار بریزید . آنرا روی حرارت کم قرارا دهید . داخل قابلمه یک کاسه یا ظرف دیگر بگذارید . درب قابلمه باید بصورت وارونه باشد تا قطرات حاصل از بخار آب در نقطه میانی درب جمع شوند و به داخل کاسه بریزند.

تولید آب رادیاتور در خانه

راه دیگری هم برای تولید آب مقطر وجود دارد که میتوانید آب را داخل کتری بریزید و درب آرا بگذارید بصورتی که تنها راه خروج بخار لوله کتری باشد . حال یک شیلنگ مقاوم در برابر گرما را به لوله کتری متصل کنید و سر دیگر آنرا در ظرفی بگذارید . به این صورت هم میتوانید بخار آب را جمع آوری کنید .

افزودن ضد یخ و ضد زنگ آب رادیاتور

حال در مرحله ی بعد از تولید مقدار کافی آب مقطر باید به آن ضد زنگ آب رادیاتور و ضد یخ آب رادیاتور اضافه کرده و آب رادیاتور شما آماده است .البته بعضی اشخاص تا مرحله تولید آب مقطر رفته و همان را به عنوان آب رادیاتور به خودرو خود اضافه میکنند اما باید بدانید افزودن آب مقطر به جای آب رادیاتور مشکلاتی از قبیل خوردگی و زنگ زدگی را برای رادیاتور خودرو شما ایجاد میکند. در حال حاضر بهترین آب رادیاتور موجود در بازار آب رادیاتور نانو الماس سپاهان میباشد که شما میتوانید با هزینه ای مقرون به صرفه انرا خریداری کنید . یا در صورتی که مشتاق به تولید آب رادیاتور در منزل هستید . کافی است ضد زنگ نانو الماس را خریداری و به آب مقطر تولیدی خودتان اضافه نمایید و با خیال راحت در خودرو خو استفاده کنید .

در صورتی که شما روش بهتری برای تولید آب رادیاتور در خانه میشناسید برای ما کامنت بگذارید .

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *