استفاده از جرمگیر اجاق گاز

نکاتی در رابطه با تمیز کردن اجاق گازتان

چند وقت یکبار باید اجاق گاز خود را تمیز کنید؟

استفاده از جرمگیر اجاق گاز ، بستگی به میزان استفاده از اجاق گاز و سطح کثیفی که ایجاد می‌شود دارد. با این حال، در اکثر موارد، توصیه می‌شود اجاق گاز خود را  پس از هر بار استفاد بصورت سطحی و حداقل هر دو هفته با چربی زدای نانو تمیز کنید . البته در نظر داشته باشید سطح اجاق گاز شما چیست ، چدنی ، شیشه یا استیل است  همیشه به دستورات تمیز کردن تولید کننده اجاق گاز خود توجه کنید. برخی از اجاق‌ها ممکن است نیاز به تمیز کردن با مواد خاص داشته باشند.

اگر از اجاق گاز خود زیاد استفاده می‌کنید، ممکن است نیاز به تمیز کردن بیشتری داشته باشید. استفاده از شعله پخش کن می‌تواند کمک کند تا آلاینده‌ها به سطح اصلی اجاق گاز نرسند. اگر در طبخ و پخت زیادی از اجاق گاز استفاده می‌کنید و آشغال‌ها، مانند ریز مواد غذایی یا روغن‌ها، به سطح اجاق گاز می‌چسبند، لازم است آنها را حتمن بعد از خنک شدن اجاق گاز پاک کنید تا تبدیل به لکه های چربی مقاوم نشوند.

با توجه به شرایط خود و نوع اجاق گازی که دارید، می‌توانید برنامه‌ای منظم برای تمیز کردن اجاق گاز خود تعیین کنید. این کار می‌تواند به عمر و کارایی اجاق گاز شما کمک کند.

نکات را در رابطه با اجاق گاز

این نکات را در رابطه با اجاق گازتان رعایت کنید

تمیز کردن اجاق گاز حتی با بهترین جرمگیر و چربی زدای نانو هم کار مشکلی است . پس بهتر از راههایی را استفاده کنید که کمتر به دردسر گاز پاک کردن بیفتید . ما اینجا چندتا راهکار ساده داریم که به شما کمک میکند اجاق گازتان کمتر کثیف شود .

  • اگر در هنگام پخت و پز غذا سر رفت همان موقع تمیز کنید. گرما این آلودگی ها را به جرم های سر سخت تبدیل میکند .
  • هنگام تمیز کردن گاز ، سرشعله ها و چدن ها را جدا کنید و بصورت جداگانه تمیز و خشک کنید سپس سرجایش بگذارید.
  • از یک مسواک کهنه برای تمیز کردن دور شعله ها استفاده کنید.
  • در چند دقیقه اولیه سرخ کردن مواد غذایی، حتمن درب ظرف را بگذارید تا روغن اطراف ظرف نپاشد.
  • حداقل هفته ای یکبار بصورت عمقی گاز را تمیز کنید تا چربی ها و جرم ها انباشته و مقاوم نشوند
  • موقع آشپزی از زیر قاشقی کنار اجاق گاز استفاده کنید . قطرات  مایع از کفگیر و ملاقه روی گاز چکه نکند.
  • از روش هایی استفاده کنید که غذایتان سر ریز نشوند مثلن استفاده از قابلمه بزرگتر یا گذاشتن قاشق چوبی در ظرف در حال جوشیدن.

 

چنانچه جرمگیر اجاق گاز با پوست دست تماس داشته باشد مشکل ایجاد میکند ؟

استفاده از جرمگیر اجاق گاز چنانچه با پوست دست تماس داشته باشد، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. گاز‌ پاک کن های موجود در بازار معمولاً بع از تماس مستقیم با دست بعد از یک مدت زمان کوتاه، جذب می‌شوند و ممکن است به عنوان تحریک‌کننده برای پوست عمل کنند. این تحریک معمولاً با علائمی مانند سوزش، خارش، قرمزی، یا تورم پوست همراه است. به عنوان نکته مهم،حتمن پیش از استفاده از چربی زدای گاز دستکش بپوشید و اگر چنین واکنش‌هایی رخ داده، لازم است که سریعا دست خود را با شوینده مناسب دست بشوید و برای رفع سوزش و خارش آن از یک مرطوب کننده دست استفاده نمایید.

به طور کلی، هر نوع پاک کننده چربی که معمولن محصولاتی با ساختار قدرتمند هستند باید از دسترسی کودکان و حیوانات خانگی جلوگیری کرد و از آنها دور نگه داشته شود . همچنین در هنگام استفاده از این مواد، به دقت دستورات و اقدامات ایمنی توصیه شده روی بسته‌بندی محصول را رعایت کرد.

شیشه پاک کن برای اجاق گاز

آیا استفاده از شیشه پاک کن برای اجاق گاز مناسب است ؟

استفاده از شیشه پاک کن برای تمیز کردن سطوح شیشه‌ای اجاق گاز در ابتدای کار معمولاً مناسب نیست. زیرا این سطوح شیشه‌ای غالباً با لکه‌های چربی وگرد و غبار پوشانده شده است و استفاده از شیشه پاک کن برای تمیز کردن این سطوح ممکن است که سطح شیشه را کثیف‌تر نمایند. برای تمیز کردن سطوح شیشه‌ای اجاق گاز، بهتر است ابتدا از محصولات تمیز کننده مخصوص برای اجاق گاز مانند چربی زدای نانو یا جرمگیر مخصوص آشپزخانه استفاده کنید. این محصولات معمولاً شیشه‌ها را بدون ایجاد لکه‌ تمیز می‌کنند و سپس برای حفظ زیبایی و شفافیت سطوح شیشه‌ای اجاق گاز میتوانید شیشه شوی ضدبخار نانو استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *